Wednesday, August 11, 2010

Aku Dan Racist


Aku dapati rakyat Malaysia masih lagi mengamalkan budaya racist yang hanya mementing kerabat mereka. Semuanya terjadi pada aku ketika aku ke Hong Kong. Rakan sekerja aku semuanya cina hanya aku seorang saja yang kontang kanting melayu.

Mereka bercakap dalam bahasa cina sehinggkan aku rase rimas. Aku wat tak tahu je lah. Ada aku kesah. aku pun duduk di penjuru pintu laluan kecemasan seorang diri sambil menghirup coffee latte. Tiba tiba ketua penerbangan aku tegur aku.

"Tobby, how about u mingles with the crews.. Dont just sit here. Ur like trap in a box. Takot u miss lot of opportunities".

Balas aku, "How can i mingles with all the crews. i cant even understand what the hack they talkin!".

Lepas kejadian itu aku dipulaukan. Racist...

No comments: